La Rambla

Witaj na La Rambla
Witamy na La Rambla, gdzie dyskusje toczą się całą dobę! La Rambla to dział stworzony specjalnie dla zarejestrowanych Użytkowników FCBarca.com. Zapraszamy do rejestracji oraz dyskusji nie tylko o Barcelonie i nie tylko o piłce nożnej. W tym dziale obowiązuje regulamin serwisu FCBarca.com, który znajdziecie tutaj.

La Rambla

Online: 1096 Culés

1

Czyli Hamilton wcale nie ma takiego dobrego bolidu, jak to się zwykło mawiać, gdy wygrywał wyścigi...

4

@Kapitan hawk Nie no jak Hamilton wygrywa to dlatego, że jeździ najlepszym samochodem w historii, ale jak Max wygrywa to tylko dlatego, że to czysty skill i jest najlepszy. Hamilton bez Mercedesa nic by nie osiągnął, a Verstappen nawet w Haasie na by na podium dojechał. Rozumiesz?

2

@Kapitan hawk Hamilton ma świetny bolid, na hardach Mercedes miał lepsze tempo niż Red Bull, ale za długo przetrzymany został na medach.

4

@Ptasior Hamilton jest świetnym kierowcą, ale juz Russell pokazał rok temu w Bahrajnie co znaczy posiadać dobry bolid.
W tym roku Redbulle i Mercedesy w końcu mają równie dobre bolidy. Powiem więcej - przez pierwsze powiedzmy 8 wyścigów widać było, że Redbulle mają nawet lepsze niż Mercedes.
Niemniej Hamilton to czołówka absolutna, ale w takim nawet Astonie Martinie, czy Alfa Tauri to by rzadko kiedy na podium był.

4

@mekston miał lepsze tempo ale delikatnie. Na tym torze Mercedes powinienem odjeżdżać RedBullowi łatwo a tymczasem wyniki było bardzo bliskie. Więc skoro tutaj było blisko, na torze neutralnym lub faworyzującym RedBulla nie ma podjazdu.
Redbull ma w tym sezonie oo prostu lepszy bolid

0

@Kapitan hawk a odpowiadając Tobie, to - tak - ma świetny bolid na równi z Redbullem. W tym roku po prostu wyrównała się stawka. Zauwaź, że nagle liczą się też McLareny, Alpha Tauri, czy Ferrari. Potrafią odpierać ataki, co do 3 lat wstecz było niemożliwe praktycznie..W zeszłym roku to juz apogeum było.

0

@kempnou a co powiesz o Hiszpanii, Turcji, Rosji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Węgrzech - który bolid lepiej się tam spisywał?

0

@michal26 dokładnie - pierwszy sezon w erze hybrydowej gdzie cały sezon są dwie ekipy które są bardzo blisko. Był rok, że Ferrari było blisko, ale sporo pecha w 1 części sezonu i jednak zaczęli odstawać w jego trakcie.

0

@kempnou ale przyznaj, że nieznacznie lepszy. Mercedes na spory problem z dostosowaniem bolidu pod wyścig. Są takie wyścigi jak w Baku, gdzie po prostu nie byli w stanie dogonić rywala przed nim, bo bolid się dramatycznie zachowywał w zakrętach.
Zresztą dzisiaj co było? Końcówka pierwszego sektora to przeważnie strata jak był w brudnym powietrzu.

0

@michal26 wyrównała bo FIA sobie stwierdziła że zmieni w ostatnim sezonie przepisy dot podłogi, przez co Merc stracił swoją przewagę. Ot cała filozofia tego sezonu.

RBR jest szybszy w tym sezonie, nie zawsze ale jest.
Fajnie ze ktoś jest szybszy albo na równi Merca, ale szkoda ze jest to najbardziej toksyczny zespół w F1.

3

@Chaoss jakby nie patrzeć brakowało mocno tej rywalizacji - to kibice chcą oglądać, a nie ekipę która ma 1 sekundę przewagi nad resztą. Jeszcze Rosberg potrafił podjąć rękawicę z Hamiltonem, a Bottas - well

1

@Chaoss Red Bull na niektórych torach jest szybszy, na innych Merc, ale są też tory gdzie wszystko jest blisko. Dla mnie to nieco przypomina walkę McLarena z Ferrari z przed wielu lat, gdzie też przed weekendem mogliśmy mieć znaki zapytania odnośnie która ekipa lepiej ogarnie temat.

0

@mekston autentycznie. W tym roku mam poczucie, że w końcu mamy walkę. Różnica w bolidach jednak delikatnie jest zauważalna. Zauważmy też, że gdyby nie Baku, Hungaroring oraz Silverstone, to Max by miał dzisiaj +40 pkt. Wygrałby zapewne każde z tych GP. No może Hungaroring byłby za Lewisem. Tak czy siak. Minimum te 54 pkt by miał więcej...więc o czym tutaj dyskusja. Oczywiście Lewis też by miał za Baku 15 pkt, bo był trzeci, ale Maxowi poleciała opona.
Także...co by nie mówić, ale to, że Lewis dalej się liczy o wygraną to zasługa Pirelli, Bottasa (Węgry) i Jego samego (GP Wielkiej Brytanii).
Oczywiście parę dobrych wyścigów też miał, ale wiesz o co chodzi.

0

@mekston co z tego że oni są blisko, jak te bolidy nie potrafią wyprzedzać, w zakrętach nie potrafią się za sobą utrzymać.

Ja się cieszę że od przyszłego roku ogromne zmiany w F1.

0

@Chaoss kto jest najbardziej toksycznym zespołem w F1? Mówisz o Mercedesie, czy Redbullu?

Ja oczywiście zgadzam się z tym, ze FIA postawiła kropkę. Dla nich liczy się widowisko, bo show to hajs dla nich. Zrozumiałe to jest.
Bierzmy jednak pod uwagę, że na takich torach jak Rosja, Wielka Brytania, Włochy, czy jakieś inne Barcelony, to Mercedes ma właśnie przewagę, powiedziałbym sporą. Tak samo Redbull w Austrii, Holandii, czy teoretycznie Brazylia.
Mówię. Dla nas jest to dobre, bo w końcu jest rywalizacja i to do ostatniego wyścigu...ostatni raz tak mieliśmy chyba jak Vettel w Niemczech przewalił swoją szanse na mistrza. 2017 albo 2018 to było. Chyba 2018.
A no i też nie przesadzajmy, że RB ma dużo lepszy bolid. Zależy od toru. Nie ma jednak dominacji jak w zeszłym roku Merc.

0

@michal26 tak, to wiadomo i nie można zapominać o Wielkiej Brytanii i Węgrzech - choć też trzeba powiedzieć, że Hamilton bardzo niewiele wyciągnął z Włoch, Rosji i Turcji. On powinien tam zrobić ponad 20 pkt nad Maxem, a wyszli punktowo bardzo podobnie.

Max miał też szczęście w Holandii - darmowe punkty wpadły (wprawdzie połowa, ale jednak), a różnie mogło być.

0

@michal26 mówię o Bykach.
Nie twierdzę że Merc ma dużo gorszy bolid,są prawie na równi.

Czy do ostatniego wyścigu to się jeszcze okaże.

0

@michal26 Vettel tam przewalił tytuł, ale też gdyby nawet skończyło to się lepiej to Merc i tak potem odjechał Ferrari, więc zapewne i tak by go nie zrobił. Pewnie przewaga byłaby po prostu mniejsza i emocje dla kibiców nieco dłuższe.

W 2017 to Singapur zamknął temat, ale też tam Ferrari wygrywało z Mercem tylko na bardzo specyficznych torach.

0

@mekston Dlatego mega się cieszę na Russella w przyszłym roku. To jest mega ambitny chłopak i nie odpuści Lewisowi.
W przyszłym roku wyczuwam walkę 4 kierowców. Lewis, George, Max i Lando.
No chyba, że Ferrari ogarnie się w końcu, to dojdzie Charles (Oby!!!)

A w tym sezonie co nam zostało teraz. Meksyk a potem Brazylia. Max zgarnie, typuje, 51 pkt. Może 52 pkt, jak się mu uda. Oby bez wypadku i jakichś defektów bolidu.
Podejrzewam, że przewaga wzrośnie do ok. 30 pkt po obu weekendach.
Niemniej to nie będzie aż tak bezpieczna przewaga.. Boje się tego nieszczęsnego Kataru i Arabii Saudyjskiej. W Abu Dhabi to w ciemno obstawiam Lewisa jako zwycięzcę.

Typuje, że jak Max wygra teraz zarówno Meksyk, jak i Brazylię, to mamy mistrza.

0

@Chaoss w drugą stronę byłoby to samo. To jest potęga "czystej strugi". Jak masz brudne powietrzne, to masz zaburzoną aerodynamikę, która jest fundamentem motosportu.
Dlatego właśnie wprowadzono DRS oraz ERS (to drugie w mniejszym stopniu).
Dlaczego? A no dlatego, że bolidy zaczęto tak udoskonalać, że wyprzedzanie stawałoby się wręcz niemożliwe czasami. Bez DRSu i bez ERS, to Hamilton, tym bolidem, nie dałby rady wyprzedzić Maxa. Bez szans. Z trudem do 1 sekundy zredukował..

0

@michal26 te krowy są za wielkie, spójrz sobie jak zachowywały się bolidy 10-13 lat temu. Były dużo lżejsze, dużo mniejsze, chodziły jak przecinaki.
Fakt były dużo wolniejsze w zakrętach.
Ale chcieli ekologię to mają, 6 metrowe potwory.

0

@mekston No Max zyskał nawet chyba. We Włoszech obaj bez punktów, W Rosji Lewis +7, a w Turcji Max +8, czyli Max +1 z całości.
Nie w Holandii, tylko w Belgii, bo na SPA.

0

@mekston no tez racja. Pewnie i tak Hamilton by to zgarnął wtedy. Niemniej szansa jakąś była, bo rok i 2 lata temu, to...

0

@Chaoss a to widzisz. Ja do Redbulla nic nie mam. O wiele bardziej irytuje mnie Mercedes.
No w sumie oba teamy potrafią być irytujące, ale w tym sezonie stworzyły pasjonującą walkę.

0

@Chaoss no bolidy są przeogromne. Ale wiesz czemu...porównaj sobie bolidy Schumachera Ferrari F12004 do tego obecnego. A bolid Ayrtona Senny? Większe silniki wtedy były, ale bolidy były obiektywnie znacznie mniejsze.
Przykład Senny podaje nie bez przyczyny. One są takie duże, ponieważ masz upakowane całe te systemy bezpieczeństwa...gdyby nie to, to Grosjeana już byśmy nie mieli na świecie...

1

@michal26 tak oczywiscie mialem na mysli Belgie

1

@michal26 pytanie tez o pogode - i tutaj Brazylia i rozna pogoda zdarzala sie

0

@michal26 nie zwalał bym wszystkiego na bezpieczeństwo, dlaczego nie ma tankowania? Zmniejszyłoby to zbiorniki paliwa, ograniczając masę bolidu.
Idę o zakład że nowa era silnikową będzie jeszcze cięższa niż obecnie.

0

@michal26 Red Bull będzie faworytem w Meksyku, ale też będzie presja na nich. Jeśli właśnie nie powiększa przewagi po tych korzystnych GP to z powrotem szala może przechylić się na korzyść Hamiltona.

Pytanie też czy Hamilton będzie potrzebował jeszcze wymieniać silnik? Bottas tyle zmian zrobił i pojawiają się pytania.

0

@Chaoss ale zrezygnowano z tankowania, bo:
ekologia, oraz bezpieczeństwo. Za dużo było wypadków z wężami dostarczającymi paliwo.
Ja bym najchętniej wrócił do tankowania a także do różnych opon. Kolejne 2 zmienne, które mogą odwrócić wyścig do góry nogami, a to kochamy prawda?

Duży bolid, to więcej absorbowanej energii. Niestety - nie unikniemy tego.
Tez obstawiam, że kolejna generacja będzie większa, ale czy cięższa? Czas pokaże.

0

@mekston Bottas to wiadomo czemu zmienił...
Natomiast tak - Meksyk i Brazylia, to potworna presja na Maxa. Dodajmy, że On już silnika nie wymieni, a to poważny problem.
Nie możemy zapominać o takich "niuansach".
Wygrana w Meksyku i Brazylii, to teoretycznie pozwoli na wymianę jednostki pod koniec. Nie wiem czy ta obecna wytrzyma do Abu Dhabi..
Osobiście typuje, że do Emiratów Max będzie miał 25 pkt przewagi i to byłby cudowny wyścig. Max musiałby zdobyć przynajmniej 10 miejsce a Hamilton wygrać.
Najprawdopodobniej jednak będzie okolice 20 pkt przewagi, bo raczej wygra i Katar i Arabię Saudyjską. Zdziwie się jak nie wygra.

0

@michal26 w Rosji to wiadomo czemu zmienił, ale teraz kolejne wymiany

0

@mekston ale dzisiaj też zmieniał?

0

@michal26 przed kwalifikacjami wymienił silnik - dlatego był cofnięty na starcie

1

@michal26 no być może nieznacznie, ciężko stwierdzić, na pewno Max i Lewis wyciągają ze swoich bolidów wszystko co mogą

0

@mekston W Hiszpanii, Turcji i na Węgrzech lepiej Mercedes. Pozostałe nie. Widać też mimo wszystko, że jak Redbull ma przewagę na torze to nie ma w ogóle go nich podjazdu. Gdy tor faworyzuje Mercedesa ta różnica nie jest aż tak aż tak zauważalna, wciąż można nawiązać walkę

0

@kempnou no nie, w Rosji i we Wloszech to zdecydowanie przewaga Merca

« Powrót do wszystkich komentarzy

Media

Liga typerów

1 KOLAKM 20 pkt
2 norbi77 17 pkt
3 DESPac 17 pkt
4 boronez 16 pkt
5 tribo 16 pkt
Zobacz tabelę

Sonda

Czy Barcelona powinna sprowadzić Daniego Alvesa?