Mundo Deportivo: Barcelona rozpoczęła rozmowy z Rakutenem

Maciej Łoś

31 marca 2021, 11:00

Mundo Deportivo

15 komentarzy

Fot. Getty Images

Mundo Deportivo informuje, że Barcelona rozpoczęła wstępne rozmowy z firmą Rakuten, która jest sponsorem strategicznym na klubowych strojach. Nowy zarząd chce przedłużyć wygasający za rok kontrakt na korzystniejszych warunkach.

Rakuten znajduje się na koszulkach Barçy od 2017 roku. Umowa miała obowiązywać do końca obecnego sezonu, ale została przedłużona w trakcie pandemii o rok. Ze względu na okoliczności, zmniejszyła się kwota, która płaciła japońska firma - z 55 milionów, które były płacone przez pierwsze lata, do 30 milionów za dodatkowy rok.

Nowy zarząd Barcelony chce kontynuować współpracę z Rakutenem, który również z powodu pandemii nie mógł w pełni wykorzystać klubu i jego gwiazd do promocji swojej marki. Japońska firma doceniła jednak chęci Joana Laporty. Prezes Rakutena Hiroshi Mikitani chce wprowadzić do Azji projekt Barça Fan, który ma pomóc Barcelonie w kwestiach ekonomicznych. 

Karnet Barça Fan miałby kosztować 30 euro rocznie i pozwoliłby fanom na całym świecie na lepszą interakcję z klubem. Rakuten miałby pomóc również w budowie w różnych miejscach globu centrów na wzór Muzeum Barcelony przy Camp Nou. Japońska firma mogłaby również współpracować z klubem w obszarach nowej technologii, które wykorzystują np. Barça Studios i Barça Innovation Hub.

Poleć artykuł

Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany.

Kiepski czas na negocjacje koszulkowe. Trzeba jednak próbować bo to sa konkretne niezłe pieniądze rok w rok.

Żadne Rakuteny, tylko podpisać kontrakt z QATAR AIRWAYS.
Znów te reklamy lodówek i żonglerka zawodników owocami...
Jprdl, kiedy oni w końcu się ogarnąć z tym sponsorem strategicznym.

To co, ten DASDAQ Freixy to była perfidna, przedwyborcza ściema. Dobrze, że Barca ma takich ludzi jak Pique.

To że trzeba będzie walczyć o jak najwyższy nowy kontrakt to oczywiste, z Messim z pewnością będzie dużo łatwiej.
Mnie osobiście cieszy koncepcja Barca Fan - Azjaci specjalizują się przy tego typu mocno technologiczno-wizualnych rozwiązaniach - jak sobie pomyślę z łezką w oku moje ostatnie przedpandemiczne Camp Nou Experience, które z dzisiejszej perspektywy było warte każdych pieniędzy tak uważam że jeśli realizacją bądź współprealizacją rozwiązań technologicznych na wzór naszego muzeum zajmie się Rakuten to spokojnie dziesiątki milionów rocznie będą mogły wpływać na nasze konto.

Wiem, przede wszystkim w tych czasach, iż to niemożliwe ale fajnie jakby kiedyś wróciły koszulki bez sponsora na koszulkach.

Może jakiś szejk chętny na reklamę na koszulce to dałoby się więcej wyciągnąć